Jezdí od června do září –  soboty, neděle a svátky.  Cyklobus Vás přepraví i bez kola.

Cyklostezky z Letohradu
Letohrad - Ústí nad Orlicí, cyklostezka č. 4048, délka 15 km (Ústí nad Orlicí - Choceň 15 km)
plán trasy
Tato cyklostezka je vedena nádherným údolím řeky Tiché Orlice a byla otevřena 7. září 2007. Její povrch je vhodný i pro in-line bruslaře.  Ať pojedete na kole, na bruslích nebo pěšky čekají na vás odpočívadla a na konci cyklostezky areál aktivní turistiky Cakle v Ústí nad Orlicí s možností adrenalinového vyžití na lezecké stěně nebo Tarzanových lanových drahách.

Letohrad - Žamberk, cyklostezka č. 4074, délka 6 km

CYKLOTRASY V OKOLÍ
Orlickem na kole
Jablonné nad Orlicí - náměstí levý horní konec - bílá cyklotrasa č. 4074 - směr Jamné nad Orlicí (polní asfaltová cesta vzhůru) - Jamné nad Orlicí u vodárny do lesa (nejnáročnější stoupání) - silnice z Červenovodského sedla na Suchý vrch - sjedeme na Červenovodské sedlo - červená cyklotrasa č.4071 - na další křižovatce modrá cyklotrasa č. 4072 (nejvyšší bod trasy - 895m n.m.) - po modré sjezd do Čenkovic (větší kameny) - po vjetí mezi chaty asfaltová silnice, obcí Čenkovice až na spodní konec - po břehu Čenkovičky do Bystřece (horší lesní cesta) - v Bystřeci vlevo a po polní cestě až na Kalhoty nad Horní Čermnou - kousek po silnici Bystřec/Horní Čermná - vlevo okolo koupaliště vzhůru na Nepomuk - Nepomuky mineme a po hřebínku na Mariánskou horu - sjezd do Dolní Čermné - na náměstíčku vlevo (směr Lanškroun) - po krátkém úseku vpravo - modrá cyklotrasa - okolo kravína stoupat nad Dolní Čermnou - na vrcholu stoupání vpravo po polní cestě až na horní konec Petrovic - na spodním konci Petrovic vlevo - po polní a lesní pěšině k Tiché Orlici až do Letohradu - po vjezdu na náměstí hned vpravo dolů po bílé cyklotrase č. 4074 - prokličkovat městem a okolo sportovního areálu vzhůru do Šedivce - rovně přes křižovatku, sjezd (asfaltová silnice) do Nekoře - v Nekoři vyjedeme u kostela - vesnicí dolů - na náměstí u "kulturního domu" vpravo - okolo rybářské líhně stoupání na Studené - ve Studeném přejet silnici - okolo vesnického hřbitova stoupání na Faltusův kopec - horní částí obce Sobkovice - prudký sjezd ke kostelu - polní a náročnou lesní cestou k Tiché Orlici - při výjezdu na silnici směr Jablonné - u továrny Isolit Bravo přes přejezd vlevo - náměstí Jablonné nad Orlicí

Kolem hradů a zámků

Cest hradů a zámků se jede z velké části jako okruh, pouze úsek mezi potštejnem a Liticemi se jede v obou směrech po stejné trase, takže můžete začít kdekoliv.

Potštejn (modrá cyklotrasa č. 4072 do Letohradu), zřícenina hradu - údolím Divoké Orlice směr Litice - po 5km Litice - přes most - hrad Litice (zelená a bílá cyklotrasa) - z Litic do Záchlumí podél řeky - v Záchlumí od železničního přejezdu (konec zelené cykloznačky) stoupání - po asfaltové silnici, u zemědělských objektů nahoru po polní cestě do České Rybné - horní část obce Česká rybná - po účelové komunikaci k silnici Žamberk/Ústí nad Orlicí - v nejvyšším bodě přejet - po dočervena zbarvené polní cestě sjezd do Hejnic - po polní a lesní cestě z Hejnic na Hlavnou a Žampach - po výjezdu z lesa silnice Žampach/České Libchavy - odbočka na zříceninu hradu Žampach, po stejné zpět - Hlavná (nejvyšší bod trasy) - lesní cesta po hřebenu - z hřebenu sjezd k silnici Letohrad/Ústí nad Orlicí - přes železniční přejezd a vpravo vzhůru ke zřícenině hradu Lanšperk - z Lanšperka po lesní a polní cestě do Dolní Dobrouče - okolo zemědělských objektů vzhůru do Ráje - po vyjetí na hřeben sjezd po lesní a polní cestě do Letohradu - po místních komunikacích na náměstí - zámek a zámecký park - v Letohradě konec modré cyklotrasy, dále bílá č. 4077 - okolo zahrádkářské kolonie po polní cestě - po asfaltové silnici minout Lukavici - za zemědělskými objekty uhnout do obce - po asfaltové silnici směr Žamberk - na začátku Žamberka tuto silnici opustit - podél zámeckého parku po místní komunikaci k vjezdu do parku (u parku je zámek, ve kterém sídlí učiliště) - sjezd parkem k Divoké Orlici - podél řeky po zelené cyklotrase č. 4073 - Žamberkem po místních komunikacích přes místní část Betlém a okolo rodného domku Prokopa Diviše (vynálezce bleskosvodu) - Helvíkovice - stoupání okolo Poplužního dvora - po sjezdu k železnici po lesní cestě do Záchlumí (ujeto 50km - možno pokračovat zpět do Potštejna)

Horská cesta

Králíky - přes Malé náměstí bílá cyklotrasa č.4077 - po ní stoupat na Hedeč (nahoře možno odbočit vpravo a navštívit klášter) - okolo stožáru telekomunikačního vysílače směrem k Jeřábu - po vrstevnicové asfaltové silnici vlevo - po 3km silnice Vysoký Potok/Moravský Karlov, zároveň červená cyklotrasa č. 4071 - vystoupat do výšky 850m n.m. - mariánská poutní kaple - na vrcholu stoupání odbočit vlevo - po 1km opustit červenou a žlutou pěší stezku - po červené cyklostezce vpravo - po sjezdu lesní cestou zpevněná cesta - k hájovně Čečel nad Písařovem - Písařov minout po horním okraji - okolo bývalé hájovny zpět do lesa (kratší náročný úsek, poté několik km vrstevnice) - těsně nad Mlynickým dvorem prudce vpravo dolů - prudký sjezd - přejezd přes silnici 1/11 - okolo žel. stanice Mlynický dvůr stoupat - nejnáročnější stoupání - pod vrcholem Bukové hory vlevo - sjezdové tratě Čenkovice - po zpevněné lesní cestě nad rekreačním střediskem Čenkovice - sjet na Červenovodské sedlo (pokud máte již kopců dost, možno sjet po silnici č. 11 do Červené Vody a Králík) - po asfaltové silnici vzhůru na nejvyšší bod Suchý vrch - ze Suchého vrchu po červené k pevnosti Bouda - po vrstevnici nad Mladkov - sjezd do Mladkova po asfaltové lesní cestě - v Mladkově konec červené cyklotrasy - bílá cyklotrasa č. 4077 proti proudu Tiché Orlice - Lichkov - stoupání k vrcholům Bukovohorské hornatiny - po široké vrstevnicové cestě na silnici nad Horními Boříkovicemi - na silnici vpravo do Červené Vody - vedlejší asfaltové silnici do Králík

Malá cesta okolo vody

Žamberk koupaliště (Divoká Orlice) - zelená značka č. 4073 - Betlém - Helvíkovice - stoupání na Poplužní dvůr - Bohousová (řeka a železniční trať po pravé ruce) - severním směrem po bílé cyklotrase č. 4075 - Rybná nad Zdobnicí (řeka Zdobnice) - Pekelec - konec asfaltové silnice - polní a lesní cesta do Slatiny nad Zdobnicí (několikrát přejezd přes železniční trať Doudleby/Rokytnice nad Orlicí) - úzká asfaltová cesta 2km za Slatinou odbočit vpravo na silnici č. 319 Javornice/Pěčín po kratším stoupání vlevo - zpevněná polní cesta nad Pěčínem - polní cesta přes Vrchy - silnice č.310 Zdobnice/Rokytnice - modrá cyklotrasa č.4076 - odbočit na ni vpravo - Rokytnice v Orlických horách (projet přes náměstí) - podél železniční stanice k říčce Rokytenka - při výjezdu z Rokytnice se jede alejí - přes dva mělké brody - po polní cestě do Kunvaldu - bílá cyklotrasa č. 4074 (až do Žamberka) - v Kunvaldu na ni odbočit vpravo - přes Rokytenku - stoupání po horší polní cestě - silnice v Kněžství - Žamberk

Velká cesta okolo vody

Žamberk koupaliště (Divoká Orlice) - zelená cyklotrasa č. 4073 - Betlém - Helvíkovice - stoupání na Poplužní dvůr - Bohousová (řeka a železniční trať po pravé ruce) - bílá cyklotrasa č. 4075 - Rybná nad Zdobnicí - Pekelec (řeka Zdobnice) - polní a lesní cesta do Slatiny nad Zdobnicí (několikrát přejezd přes železniční trať Doudleby/Rokytnice nad Orlicí) - úzká asfaltová cesta 2km za Slatinou odbočit vpravo na silnici č. 319 Javornice/Pěčín, po kratším stoupání vlevo - zpevněná polní cesta nad Pěčínem - polní cesta přes Vrchy - silnice č.310 Zdobnice/Rokytnice - odbočit vlevo - řeka Říčka - obec Říčky (na okraji vjezd na asfaltovou silnici) - bílá cyklotrasa - Mezivrší (nejvyšší bod trasy) - červená cyklotrasa č. 4071, držet se však asfaltové silnice - dlouhý sjezd k Divoké Orlici - na křižovatce se silnicí š.311 konec bílé cyklotrasy, odbočit vpravo - Červená Voda - Nová Ves - Neratov - dál po silnici do Bartošovic - v Bartošovicích na křižovatce vlevo - podél Divoké Orlice - červená cyklotrasa č.4071 - Zemská brána - Čihák - České Petrovice - v Českých Petrovicích vlevo po bílé cyklotrase č.4077 - podél potůčku Orlička ke Kravímu skoku - na Kravím skoku vjezd na asfaltovou silnici - vlevo po zelené cyklotrase č.4073 objet Pastvinskou přehradu - před sjezdem k hrázi odbočit vlevo - lesem podél "malé přehrady" - Nekoř - přejezd přes most vlevo směr Líšnice, po ujetí asi 300m odbočit vlevo - podél továrny na úzkou polní pěšinu - železná lávka přes Orlici - lesní cesta na louky před Líšnicí - po polní cestě na asfaltovou místní komunikaci - přes Líšnici okolo zahradnictví kaštanovou alejí - Žamberk

Informace jsou převzaty z materiálu vydaného sdružením Orlicko.

CYKLOPŮJČOVNY ČD
České dráhy ve spolupráci s Pardubickým krajem a vybranými města provozojí půjčovny kol celkem
v 18 železničních stanicích v kraji. Za výhodnou cenu si můžete vypůjčit jízdní kolo Českých drah
a vyrazit s ním na výlet. Novinkou je možnost výpůjčky koloběžek. Úschovna vypůjčených kol je
v železničních stanicích Pardubice hl. n., Česká Třebová a Lanškroun zdarma.
Kulturní centrum Letohrad

Václavské nám. 77

561 51 Letohrad

IČO: 70964891

tel.: 465 622 092

e-maily: info@letohrad.eu, muzeum@letohrad.eu, kultura@letohrad.eu, knihovna@letohrad.cz